2021. szeptember 25. , 15:31
Köszöntjük Eufrozina, Kende nevű kedves olvasóinkat!
Eseménynaptár
H K Sz Cs P Sz V
     1  2  3  4  5
 6  7  8  9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      

Ügyleírások

Külföldön élő magyar állampolgár nyilvántartásba vétele

Eljárást megindító irat

Lakcímbejelentő lap

Eljárást megindító irat benyújtásának módja

Személyesen

Fontos tudnivaló

Amennyiben a Magyar Köztársaság területén élő magyar állampolgár a Magyar Köztársaság területét a külföldi letelepedés szándékával elhagyja, ezt a tényt a lakóhelye szerint illetékes települési önkormányzat jegyzőjénél vagy az illetékes külföldi külképviseleti hatóságnál be kell jelentenie.

A külföldön élő magyar állampolgárok Magyarországon csak tartózkodási helyet létesíthetnek. A külföldön élő magyar állampolgár magyarországi tartózkodási helyét a tartózkodás hely szerint illetékes jegyzőnél jelenti be.

Ügymenet leírása

Az ügyintéző átveszi a lakcímbejelentő-lapot, melyen az állampolgár bejelenti azt a tényt, hogy az országot külföldi letelepedés szándékával elhagyja. Ezt követően az ügyintéző bevonja az érvényes hatósági igazolványt és a személyazonosító igazolványt, továbbá nyilatkoztatja a polgárt, hogy külföldön élő magyarként továbbra is a nyilvántartásban szerepeltetni kívánja-e az adatait. Amennyiben a nyilvántartásban továbbra is szerepeltetni kívánja adatait (az eljárás illetékköteles), úgy részére új lakcímigazolvány kerül kiállításra.

A kérelemhez szükséges okmányok

  • érvényes személyazonosító igazolvány vagy érvényes magyar útlevél, vagy 1 évnél nem régebbi állampolgársági bizonyítvány
  • amennyiben Gödöllőn tartózkodási helyet kíván létesíteni, lakcímbejelentőlap
  • születési és házassági anyakönyvi kivonat

Eljárási díjak, illetékek

Amennyiben a nyilvántartásban adatait szerepeltetni kívánja, az eljárásért fizetendő illeték: 2.200 Ft

Az illeték megfizetésének módja

Az illetéket bélyeg formájában kell leróni.

Letölthető dokumentum, nyomtatvány

-

Vonatkozó jogszabályok

  • 2004. évi CXL. tv. A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól
  • 1992. évi LXVI. tv. A polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról
  • 146/1993.(X.26.) Korm. rend. A polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról
  • 1993. évi LV. tv. A magyar állampolgárságról

Ügyintézők és elérhetőségük

Lakosságszolgálati- és Okmányiroda
Tel.: (28) 529-187, (28) 529-200
  • Hajdú Éva - Tel.: (28) 529-215
  • Borsos Katalin - Tel.: (28) 529-215

Ügyintézési határidó

  • Az ügyintézés előzetes időpontfoglalás alapján történik. Időpont kérhető a www.magyarorszag.hu, valamint a www.godollo.hu oldalon.
  • A napi ügyek számától függően napi sorszámmal történő, azonnali ügyintézésre is lehetőség van.
Keresés
A Polgármesteri Hivatal működési és ügyfélfogadási rendje

1. A munkaidő beosztása szerinti általános munkarend:
hétfőtől-csütörtökig: 8.00-16.30 óráig
pénteken: 8.00-14.00 óráig tart.
2. Az ügyfélfogadás rendje:
Általános ügyfélfogadási idő
Hétfő: 8.00-18.00 óráig
Szerda: 8.00-16.30 óráig
Anyakönyvvezetők ügyfélfogadási ideje:
Hétfő: 8.00-18.00 óráig
Kedd: 8.00-16.30 óráig
Szerda: 8.00-16.30 óráig
Csütörtök: 8.00-16.30 óráig
A Főépítészi Iroda ügyfélfogadási rendje:
Szerda: 8.00-16.30 óráig


Gödöllői Járási Hivatal


Gödöllői Járás általános információk
Hirdetmények
Dokumentum tár
Gödöllői okmányiroda internetes időpont foglalás