2021. szeptember 17. , 08:46
Köszöntjük Zsófia nevű kedves olvasóinkat!
Eseménynaptár
H K Sz Cs P Sz V
     1  2  3  4  5
 6  7  8  9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      

Önkormányzati hírek



Keresés:   
2015.12.22 14:32
Az agglomerációs közlekedésről
Nyomtatható verzió

Tarlós István, Budapest főpolgármestere mai nyilatkozatában közölte, Orbán Viktor miniszterelnökkel tegnap folytatott tárgyalásán megegyeztek abban, hogy „az agglomerációs közlekedés finanszírozásával a jövőben nem foglalkozik a Főváros… Így erről a kérdésről az agglomerációs településeknek az állammal kell egyeztetnie és tárgyalnia a jövőben.”
Az agglomerációs tömegközlekedés eszközei nem az agglomerációs települések tulajdonában vannak, ezért is érthetetlen a főpolgármester nyilatkozata, reagált dr. Gémesi György, Gödöllő polgármestere. Tarlós István egyébként nem azt mondta, hogy lezárja a főváros és az agglomeráció közötti tömegközlekedést, hanem úgy nyilatkozott, hogy ettől kezdve a szolgáltatásról az államnak és az agglomerációs településeknek kell tárgyalniuk.    



Az agglomerációs tömegközlekedésnek két válfaja van. Az elsőt, az autóbusz közlekedést el  lehet látni más szolgáltatóval is, illetve a települések megegyezhetnek a szolgáltatóval a jelenleginél magasabb támogatásról, ha van rá forrásuk. Az a baj, hogy nincs, többek között azért, mert az állam számos saját bevételből fizetendő pluszterhet rakott az önkormányzatok vállára, hangsúlyozta a polgármester. A kötött pályás közlekedés nem állhat le Budapest határán, vagy ha erre készülnének, akkor annak biztosítani kell a műszaki feltételeit.
A települések közötti közlekedés megoldása állami feladat, ebben igaza van Tarlós Istvánnak, jegyezte meg Gémesi György. Ez így van a vasúti közlekedésnél is, a települések mégsem fizetnek a MÁV-nak. A helyi tömegközlekedés megoldása viszont önkormányzati feladat, éppen ezért Gödöllő évente 100  millió forinttal támogatja a Volánbuszt.
Az agglomerációs tömegközlekedés működtetésénél és finanszírozásánál azt is figyelembe kell venni, hogy a Budapestre utazó dolgozók a főváros iparűzési adóját termelik meg, az ott lévő munkahelyek, vállalkozások ehhez járulnak hozzá, hangsúlyozta a polgármester. A személyi jövedelemadóból viszont nem marad a településeknek semmi. A HÉV üzemeltetése milliárdokba kerül, az agglomerációs önkormányzatok százmilliós nagyságrendben sem rendelkeznek szabad forrásokkal.
Érthetetlen, hogy miért kell most, karácsony táján riogatni az embereket és bizonytalan helyzetbe hozni a településeket, amikor az Országgyűlés már a nyáron elfogadta a jövő évi költségvetést, fejezte be nyilatkozatát Gödöllő polgármestere.



Látogatottság: 869
Keresés

DÍJAK, ELISMERÉSEK

2018




2017






2016



2015




*

Városimázs filmek
Filmek - A Szecesszió Éve Gödöllőn
                                       

Időjárás

az

előrejelzése