2021. szeptember 28. , 17:57
Köszöntjük Vencel nevű kedves olvasóinkat!
Eseménynaptár
H K Sz Cs P Sz V
     1  2  3  4  5
 6  7  8  9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      

Önkormányzati hírek



Keresés:   
2010.07.26 19:21
Átadták az M31-es autópályát

Átadták az M31-es autópályát. Az M0-s keleti szektorát az M3-as gödöllői csomópontjával összekötő 12,4 kilométer új sztráda díjmentes.

Az M31-est már tavasszal, májusban át szerették volna adni, de a súlyos esőzések komolyan hátráltatták a befejezést; előbb június végére ígérték az átadást, de július vége lett belőle. A mintegy 25 milliárd forintba kerülő M31-est az Európai Unió Kohéziós Alapja 85 százalékban finanszírozta. Erre azért nyílott lehetőség, mert az M0 keleti szektora kevesebbe került, mint azt eredetileg tervezték, és aminek a költségvetésére utólag rábólintott az EU.

Egyes számítások szerint az új gyorsforgalmi út az autósoknak körülbelül 15 perccel rövidíti le az M3-as elérését, mintha az M0-M3 csomópontot érintve, Budapest felől jutnának el Gödöllőig. Nem elhanyagolható szempont, hogy ezzel jelentősen csökken Csömör és Árpádföld zajterhelése, ami miatt korábban az M0 keleti szektorának átadása is jelentős csúszást szenvedett. Várhatóan komoly forgalomcsökkenést eredményez majd Kistarcsa és Kerepes vonatkozásában a 3. sz. főúton is.

 „A város iránti felelős gondolkodás tízévnyi távlatban is komoly eredményeket szülhet” – nyilatkozta az újonnan átadott M31-es kapcsán dr. Gémesi György polgármester, aki elmondta, hogy 2000 tájékán, többszöri átalakítás után, született meg a végleges döntés az autópálya megépítéséről. „Ennek az útnak köszönhetően a gödöllői ingatlanok értéke tovább emelkedik, az Ipari Parkba pedig még több vállalkozás jöhet. Nem beszélve arról, hogy térben, de leginkább időben számítva sokkal közelebb leszünk a ferihegyi repülőtérhez, mint Budapest legnagyobb része.”

„Fontos azonban hozzátenni, hogy ez nem pótolja a hiányzó elkerülő utat, de érzékelhetően tehermentesíti majd a várost, hiszen két csomópontban is fel lehet majd hajtani rá. Ráadásul 2012-re elkészül az M0-s M1-es és M5-ös közötti szakaszának átépítése, bővítése, ami még jobban megközelíthetővé teszi városunkat” – vélekedett a polgármester.

Nem véletlen tehát, hogy az Európai Unió magyar elnökségének idején (2011. január 1. és június 30. között) Gödöllő, közelebbről a Királyi Kastély az egyik kiemelt helyszín lesz! Erre még 2005-ben Gémesi György mint országgyűlési képviselő tett javaslatot, majd a döntés az előző kormány idején született meg, majd Brüsszelben is elfogadták és a jelenlegi kormány is támogatja.

Az M31-es megépítésének ötlete először a 90-es évek elején, azaz csaknem 20 évvel ezelőtt merült fel – mondta dr. Fábián Zsolt, Gödöllő egykori alpolgármestere.

A kezdeteknél, az M0-s nyomvonala kijelölésének tervezése során ő javasolta, hogy az M3-as óriási forgalma ne zúduljon rá Budapestre, ezért építsenek egy átkötést a déli szektor irányába, hiszen az M0-s forgalmának zöme ott bonyolódik (az M1-M5-M6-M7 irányába). Nem utolsó sorban azonban ezzel Gödöllő óriási lehetőséghez jutott: ezentúl alig 20 percnyi autózással el lehet jutni a Ferihegyi repülőtérre, aminek köszönhetően „a világ kapujában” leszünk.

 

*

 

Az M31, mint az E71 nemzetközi útvonal része, elsősorban a tranzit forgalom számára biztosít új kapcsolatot az M0 autóút és az M3 autópálya között. Ezzel nemcsak tehermentesíti az M0-M3 csomópontot és az M3 autópálya Budapest - Gödöllő közti szakaszát, hanem 15 km-el lerövidíti a hazánkon áthaladó járművek útvonalát. Emellett várhatóan jelentős forgalomcsökkenés észlelhető majd a 3. számú főúton Kerepes és Kistarcsa vonatkozásában, illetve az M0 autóút Árpádföld és Csömör közötti szakaszán is.

A 2 x 2 sávos, beton burkolatú M31 autópálya – egyelőre tervezési becslések szerint – az M0 keleti szektor 50 000 jármű/nap forgalmának csaknem a felét képes elvezetni az M3 / M35 irányába. Az sem utolsó szempont, hogy a Miskolcról, Debrecenből vagy Nyíregyházáról Ferihegyre igyekvők Budapest érintése nélkül érhetik el úti céljukat.

A gödöllői dombságot átszelő, szép vonalvezetésű autópálya az M0 autóút 54. km szelvényétől (Péceltől) indul és az M3 autópályát annak 27. km szelvényénél (Gödöllőnél) éri el. Az új szakaszon három csomópont található:

0. km-szelvény: M0 autóúti csomópont (M0 autóút)

9. km-szelvényben: 3 sz. főúti csomópont (Kerepes és Gödöllő úti céllal)

12. km-szelvény: M3 autópálya csomópont (M3 autópálya, Gödöllő és Szada úti céllal)

Az M31 és az M3 autópályákon egyaránt új változtatható jelzésképű tábla- és kamerarendszert építettek ki. Az új szakasz üzemeletetését az ÁAK Zrt. Gödöllői Autópálya Mérnöksége látja el.

 



Látogatottság: 3958
Keresés

DÍJAK, ELISMERÉSEK

2018




2017






2016



2015




*

Városimázs filmek
Filmek - A Szecesszió Éve Gödöllőn
                                       

Időjárás

az

előrejelzése