2021. szeptember 19. , 15:24
Köszöntjük Vilhelmina nevű kedves olvasóinkat!
Eseménynaptár
H K Sz Cs P Sz V
     1  2  3  4  5
 6  7  8  9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      

Önkormányzati hírek



Keresés:   
2006.12.05 12:38
Közlekedési koncepció

A képviselő-testület november 23-án elfogadta a közlekedési koncepció javaslatait, egyetértett a javasolt fejlesztésekkel.

  1. Úthálózat fejlesztéssekkel:

·         A 3. sz. útnak és csomópontjainak bővítésével.

·         Az M3-as autópálya lehajtójával szembeni „Északi gyűjtőút” építésével.

·         A Haraszti út és a Kenyérgyári út szilárd burkolatú összekötésével.

 

Az elkerülő út Isaszegi útig terjedő szakaszának megépítésével összefüggő belső útfejlesztésekkel:

·         A Kenyérgyári út – Haraszti út csatlakozásának összekötésével az elkerülő úttal.

·         Kapcsolat kiépítésével az elkerülő úttal a Táncsics M. utca vonalában.

·         Kapcsolat kiépítésével az elkerülő úttal a Széchenyi utca vonalában.

·         Az elkerülő út és a Vásártéri út kapcsolatának kialakításával.

·         A Sík S. utca kiépítésével.

·         A Széchenyi utca és a Mátyás király utca összekötésével („K-Ny”-i gyűjtőút).

·         Röges utca szilárd burkolatú kiépítésével a Rét utcáig.

·         A Vasvári P. utca kiépítésével.

·         Az Őz utca kiépítésével és meghosszabbításával a Klapka utcáig, a vasúti aluljáró lehetőség szerinti bővítésével.

 

A Déli elkerülő út megépítésével összefüggő belső útfejlesztésekkel:

·         Új útkapcsolat létesítésével a Bessenyei Gy. utcával párhuzamosan a Köztársaság út és a Déli elkerülő út között.

·         Csomópont építésével a Köztársaság út és az elkerülő út keresztezésénél.

·         A Peres út és az elkerülő út kapcsolatának megteremtésével.

 

További fontos és nagyléptékű belső fejlesztésekkel:

·         Új út építésével az Egyetem területének szélén, a vasútállomás keleti peremén.

·         A Munkácsy utca és Állomás utca közös csomópontjának kiépítésével a 3. sz. úton.

 

  1. Forgalomcsillapított övezetek kialakításával:

·         Lakó-pihenő övezetek kialakításával.

·         Korlátozott sebességű övezetek kialakításával.

·         Vonali jellegű csillapítás kialakításával.

 

  1. Teherforgalom korlátozásával a feltételek rendelkezése állása esetén:

·         Dózsa Gy. út városközponti szakaszán.

·         Ady E. sétányon.

·         A teljes elkerülő út rendszer megépülésekor a 3. sz. útról is ki kell tiltani az átmenő teherforgalmat.

 

  1. Parkolási rendszer fejlesztésével:

·         A városközpontban felszín alatti garázsok és parkolóház építésével.

·         A tervezett termálfürdő mellett a távlatban – szükség esetén – kétszintű parkoló építésével.

·         Iskolák, óvodák környékének csúcsidejű közlekedés megoldásával, valamint a csúcsidőn túli parkolás megoldásával egyedi sajátosságok figyelembe vételével.

 

  1. Tömegközlekedés helyzet javításával:

Buszhálózat fejlesztésével, ahol szempont, hogy aránytalanul ne növekedjenek az üzemeltetési költségek.

·         Az ellátatlan területek fokozatos bevonásával a Haraszt, Röges, a Fenyvesi újtelep, az Egyetemi és a Blaha városrészekben.

·         Egy minimálisan elfogadható járatsűrűség biztosításával.

 

A HÉV közlekedés fejlesztése érdekében a javasolt megoldások vizsgálatának elvégzésével.

·         A HÉV megálló mindkét megállója átkerülhetne a Szabadság tér áruház felőli oldalára, a HÉV árokban vezetve haladna át a 3. sz. út alatt.

·         A HÉV-nek végállomása lenne a Szabadság tér „Rézgombos” felőli oldalán. Innen közvetlen átszállással a HÉV jelenlegi vonalát felhasználó helyi villamos, vagy ugyancsak a HÉV helyét használó helyi buszjárat indulhatna.

·         A helyi villamos nyugati végállomása nem a „Rézgombostól” indulna, hanem a nyugati végén lévő Ipari Parktól.

·         A HÉV és a 3. sz. út a Tessedik S. utca magasságában „helyet cserélne” egymással.

 

  1. Gyalogos és kerékpáros helyzet javításával:

Gyalogos kapcsolatok javításával.

·         A Szabadság tér rendezését egységes koncepció alapján kell kezelni a teljes gyalogos övezet területén, ami a Petőfi térig illetve a Petőfi utcáig terjed. A rendezés során úgy kell megoldani az üzletek és az ingatlanok kiszolgálását, hogy az ne menjen a gyalogos funkciók elsődlegességének és a magas-szintű esztétikum rovására.

·         A Kastély előtti területen a kialakítás célja, hogy összekapcsolódjon a Kastély környezete és az Alsópark.

·         Cél a Kastély előtér és a Szabadság tér megfelelően vonzó összekapcsolása.

Kerékpárutak, vagy biztonságosan kerékpározható útvonalak kiépítésével és hálózattá alakításával, valamint megfelelően kialakított kerékpáros tárolók megépítésével.



Látogatottság: 8638
Keresés

DÍJAK, ELISMERÉSEK

2018




2017






2016



2015




*

Városimázs filmek
Filmek - A Szecesszió Éve Gödöllőn
                                       

Időjárás

az

előrejelzése