2024. november 24. , 18:36
Köszöntjük Emma nevű kedves olvasóinkat!
Eseménynaptár
H K Sz Cs P Sz V
         1  2  3
 4  5  6  7  8  9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

Ügyleírások

Külföldön élő magyar állampolgár hazatelepülésének nyilvántartásba vétele

Eljárást megindító irat

Lakcímbejelentő lap

Eljárást megindító irat benyújtásának módja

Személyesen

Fontos tudnivaló

Amennyiben a külföldön élő magyar állampolgár a Magyar Köztársaság területére vissza kíván települni, a lakóhelye szerint illetékes települési önkormányzat jegyzőjénél e tényt be kell jelentenie.

Ügymenet leírása

Az ügyintéző átveszi a lakcímbejelentő-lapot, melyen az állampolgár bejelenti azt a tényt, hogy vissza kíván települni a Magyar Köztársaság területére. A kérelmező személyes adataira vonatkozóan jegyzőkönyvi nyilatkozatot tesz abban az esetben, ha azt okirattal nem tudja igazolni. A kérelmezőnek továbbá igazolnia kell magyar állampolgárságát.

Az ügyintéző megvizsgálja, hogy a kérelmező szerepelt-e korábban a nyilvántartásban, a szükséges javításokat - a rendelkezésre álló okiratok alapján - elvégzi. Amennyiben korábban nem szerepelt a nyilvántartásban, úgy nyilvántartásba veszi, személyazonosító jellel látja el. Ezt követően kiállításra kerül a lakcímigazolvány.

Gyermek esetében szükséges mindkét szülő jelenléte. Ennek hiányában a távollévő szülőnek nyilatkoznia kell a gyermek lakóhelyének megállapításáról (amennyiben a nyilatkozat nem magyar nyelven kerül kiállításra, szükséges annak hiteles magyar fordítása). A nyilatkozatot hitelesíttetni kell az illetékes külföldi hatóságnál.

A kérelemhez szükséges okmányok

  • érvényes személyazonosító igazolvány vagy érvényes magyar útlevél, vagy 1 évnél nem régebbi állampolgársági bizonyítvány
  • amennyiben Gödöllőn lakóhelyet kíván létesíteni, lakcímbejelentőlap
  • a hazai anyakönyvezésről bemutatott anyakönyvi kivonat (születési, házassági anyakönyvi kivonat)
  • gyermek esetében együttes nyilatkozata a gyermek lakóhelyének megállapításáról

Eljárási díjak, illetékek

-

Az illeték megfizetésének módja

-

Letölthető dokumentum, nyomtatvány

-

Vonatkozó jogszabályok

  • 2004. évi CXL. tv. A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól
  • 1992. évi LXVI. tv. A polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról
  • 146/1993.(X.26.) Korm. rend. A polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról
  • 1993. évi LV. tv. A magyar állampolgárságról

Ügyintézők és elérhetőségük

Lakosságszolgálati- és Okmányiroda
Tel.: (28) 529-187, (28) 529-200
  • Hajdú Éva - Tel.: (28) 529-215
  • Borsos Katalin - Tel.: (28) 529-215

Ügyintézési határidó

  • Az ügyintézés előzetes időpontfoglalás alapján történik. Időpont kérhető a www.magyarorszag.hu, valamint a www.godollo.hu oldalon.
  • A napi ügyek számától függően napi sorszámmal történő, azonnali ügyintézésre is lehetőség van.
Keresés
A Polgármesteri Hivatal működési és ügyfélfogadási rendje

1. A munkaidő beosztása szerinti általános munkarend:
hétfőtől-csütörtökig: 8.00-16.30 óráig
pénteken: 8.00-14.00 óráig tart.
2. Az ügyfélfogadás rendje:
Általános ügyfélfogadási idő
Hétfő: 8.00-18.00 óráig
Szerda: 8.00-16.30 óráig
Anyakönyvvezetők ügyfélfogadási ideje:
Hétfő: 8.00-18.00 óráig
Kedd: 8.00-16.30 óráig
Szerda: 8.00-16.30 óráig
Csütörtök: 8.00-16.30 óráig
A Főépítészi Iroda ügyfélfogadási rendje:
Szerda: 8.00-16.30 óráig


Gödöllői Járási Hivatal


Gödöllői Járás általános információk
Hirdetmények
Dokumentum tár
Gödöllői okmányiroda internetes időpont foglalás