A József Attila Altató című verséből ismert kis Balázs szobrát a költő születésének 110. évfordulóján, a Magyar Költészet Napján avatták fel Gödöllő főterén. A szobor megvalósítására a múlt év júniusában 5 millió forint, a legmagasabb maximális támogatást nyert a város a Nemzeti Kulturális Alap Vizuális Művészetek Kollégiuma pályázatán, amit 3 millió forinttal egészített ki az önkormányzat, valamint fedezte a terület rendezésének további költségeit.
A Gödöllő megújult főterére került szobor kiválasztását hosszas egyeztetés sorozat előzte meg: közvélemény kutatás, hogy az itt élők milyen szobrot látnának szívesen főtéren, majd a város vezetése a szakmai zsűri mellett a helyi képző- és iparművészek, a kulturális intézmények vezetői és óvodások, általános- és középiskolások véleményét is kikérte. A sok jó javaslat közül olyan művet kellett kiválasztani, ami amellett, hogy illik a város nappalijaként számon tartott főtérre, egyaránt szól az itt élőkhöz és az ide látogatókhoz, ugyanakkor meg kellett felelnie az NKA pályázati kiírásának is.
A beérkezett pályaművek közül Erős Apolka Munkácsy-díjas szobrászművész alkotása egyhangú támogatást kapott, még a gyerekeknek is ez tetszett a legjobban.
- A szobor a jövőről szóló szép üzenet mindenkinek, fogalmazott avatóünnepségén Gémesi György polgármester.
Bár a verset csaknem mindenki ismeri, azt kevesen tudják, hogy József Attila a verset egy gödöllői kisfiúnak, Gellér Balázsnak írta, aki az ugyancsak Gödöllőn élő Ottó Ferenc zeneszerző unokaöccse volt. Az egykori kis Balázs később tényleg katona lett, mint az a versben is szerepel.
A gödöllőiek együtt szavalták el az Altatót.
*
Az Országos Városmarketing Díjat a Magyar Marketing Szövetség a Márkamonitorral közösen írta ki, azzal a céllal, hogy
- a városok, települések fejlesztésében egyre fontosabbá és egyre intenzívebbé váló marketing tevékenységre, annak sokszínűségére, eredményességére felhívja a figyelmet,
- a sikeres, hatékony marketingmegoldások elismerésével és azok széleskörű népszerűsítésével hozzájáruljon az igényes, szakmailag helyes gyakorlat elterjedéséhez,
- elismerje, díjazza a szakmailag legjobb megoldásokat, s népszerűsítse azok megvalósítóit,
- segítse a tapasztalatcserét, a városok, települések vezetői, szervezetei és marketingesei közötti együttműködést,
- bővítse a városmarketing szakmai tudásbázisát, segítse az ezirányú szakmai képzést!
Az Országos Városmarketing Díj négy elismerési formát ötvöz.
A „Városmarketing gyémánt” elismerő védjegyet az a pályázó-szervezet kaphatja meg, aki a pályázat benyújtásával bizonyítja, hogy a meghirdetett kategóriák valamelyikében, a pályázati időszakban eredményes, az értékelési kritériumoknak megfelelő, a szakmai zsűri által színvonalasnak értékelt, városmarketing tevékenységet végzett. A „Városmarketing gyémánt” védjegy az adott év, adott kategóriában megvalósított marketing tevékenységét, s nem általában a szervezetet, pályázót minősíti.
A „Marketing fővárosa” fődíj annak a városnak, a várost képviselő polgármesternek kerül – nem pályázat útján – odaítélésre, amely az adott pályázati időszakban a legtöbb „Városmarketing gyémánt” díjat kapta meg. Ezirányú elkötelezettségével példát jelent másoknak, s ez által az adott évben méltón viselheti a „Marketing fővárosa” címet.
A „Marketingaktív megye” elismerő címet, nem pályázat útján az a megye, s a megyét képviselő Megyei Önkormányzat elnöke nyerheti el, melynek területén az adott pályázati időszakban a legtöbb „Városmarketing gyémánt” díjas város-, településmarketing teljesítmény került megvalósításra. Ez az aktivitás jelzi, hogy a megyében fontos és sikeres a települések marketing tevékenysége. A „Marketingaktív megye” címmel a Magyar Marketing Szövetség elismerni és ösztönözni kívánja mindazon politikai és közösségi szervezetet, akik az adott területen erőforrásaikkal, szakmai aktivitásukkal segíteni tudják a sikeres közösségi, társadalmi célokat szolgáló marketing munkát.
"Városmarketing nagykövete" 2015 elismerést az a pályázó szervezet kapja, aki a legtöbb pályázatot nyújtja be, ezzel is mutatva elkötelezettségét a városok és városmarketing irányába. Az év "Városmarketing nagykövete" lehet ügynökség, marketing tanácsadó, non-profi szervezet, és bárki, aki a legtöbb pályázatot nyújtotta be.
*
A pályázat díjátadójára a Márkamonitor Márkaépítés 2015 konferenciája keretén belül került sor.
A konferencián a pályázók és a városmarketing területén dolgozók, érdeklődők a szakterület legújabb trendjeiről és a települések példáiról tájékozódtak. Az előadók között szerepeltek a pályázat zsűritagjai is, akik a saját szakterületükre vonatkozóan látták el hasznos tanácsokkal a résztvevőket.