Fenntartói tájékoztató a gödöllői önkormányzati iskolák tanulóinak teljesítményeiről, kompetenciáiról és az országos mérés eredményeiről
FENNTARTÓI TÁJÉKOZTATÓ
a gödöllői önkormányzati iskolák tanulóinak teljesítményeiről, kompetenciáiról és az országos mérés eredményeiről
A közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény 99.§-ának (4) és (5) bekezdése alapján a 2007/2008. tanévben országos mérés, értékelés keretében került sor az anyanyelvi és matematikai alapkészségek fejlődésének vizsgálatára a negyedik, a hatodik, a nyolcadik és a tizedik évfolyamon valamennyi tanulóra kiterjedően.
A mérésekre 2008. május 26-án került sor az ország minden érintett évfolyamán külső szakértők bevonásával.
Az értékeléseket és elemzéseket az Oktatási Hivatal végezte, melyeket minden intézménynek és fenntartónak 2009. áprilisában megküldött, így Gödöllő Város Önkormányzatának és intézményeinek is.
Az országos mérés átlageredményeit évfolyamokra és
tantárgyakra lebontva az alábbiakban ismertetjük:
6. évfolyam
MATEMATIKA
Országos átlag: 499
Gödöllői átlag: 522
Gödöllői általános iskolák átlaga: 509
Török Ignác Gimnázium 6. évfolyam átlaga: 641
Intézményi átlagok:
Török Ignác Gimnázium: |
641 |
Damjanich János Általános Iskola: |
460 |
Erkel Ferenc Általános Iskola: |
519 |
Hajós Alfréd Általános Iskola: |
538 |
Petőfi Sándor Általános Iskola: |
500 |
Fenntartók átlageredményeinek összehasonlítása:
Gödöllő Város Önkormányzatánál gyengébb eredményt elért fenntartók száma 1016 (65 %), hasonló eredményt ért el 390 (25 %), jobb eredményt ért el 147 (10 %).
SZÖVEGÉRTÉS
Országos átlag: 519
Gödöllői átlag: 548
Gödöllői általános iskolák átlaga: 539
Török Ignác Gimnázium 6. oszt. átlaga: 640
Intézményi átlagok: Török Ignác Gimnázium: 640
Damjanich János Általános Iskola: 502
Erkel Ferenc Általános Iskola: 552
Hajós Alfréd Általános Iskola: 546
Petőfi Sándor Általános Iskola: 536
Fenntartók átlageredményeinek összehasonlítása:
Gödöllő Város Önkormányzatánál gyengébb eredményt elért fenntartók száma 1098 (70 %), hasonló eredményt ért el 372 (24 %), jobb eredményt ért el 83
(6 %).
8. évfolyam
MATEMATIKA
Országos átlag: 497
Gödöllői átlag: 511
Gödöllői általános iskolák átlaga: 500
Török Ignác Gimnázium 6. oszt. átlaga: 601
Intézményi átlagok: Török Ignác Gimnázium: 601
Damjanich János Általános Iskola: 461
Erkel Ferenc Általános Iskola: 514
Hajós Alfréd Általános Iskola: 517
Petőfi Sándor Általános Iskola: 491
Fenntartók átlageredményeinek összehasonlítása:
Gödöllő Város Önkormányzatánál gyengébb eredményt elért fenntartók száma 904 (58 %), hasonló eredményt ért el 429 (28 %), jobb eredményt ért el 223
(14 %)
SZÖVEGÉRTÉS
Országos átlag: 506
Gödöllői átlag: 522
Gödöllői általános iskolák átlaga: 511
Török Ignác Gimnázium 8. osztály átlaga: 616
Intézményi átlagok: Török Ignác Gimnázium: 616
Damjanich János Általános Iskola: 459
Erkel Ferenc Általános Iskola: 522
Hajós Alfréd Általános Iskola: 514
Petőfi Sándor Általános Iskola: 524
Fenntartók átlageredményeinek összehasonlítása:
Gödöllő Város Önkormányzatánál gyengébb eredményt elért fenntartók száma 931 (60 %), hasonló eredményt ért el 479 (31 %), jobb eredményt ért el 146
(9 %).
10. évfolyam (Török Ignác Gimnázium)
MATEMATIKA
Országos átlag: 490
Török Ignác Gimnázium átlaga: 592
8 évfolyamos gimnáziumok átlaga: 588
Török Ignác 8 évfolyamán: 629
4 évfolyamos gimnáziumok átlaga: 534
Török Ignác Gimnázium 4 évfolyamán: 579
Fenntartók átlageredményeinek összehasonlítása:
Gödöllő Város Önkormányzatánál gyengébb eredményt elért fenntartók száma 396 (96 %), hasonló eredményt ért el 13 (3 %), jobb eredményt ért el 9 (2 %).
SZÖVEGÉRTÉS
Országos átlag: 497
Török Ignác Gimnázium átlaga: 605
8 évfolyamos gimnáziumok átlaga: 589
Török Ignác 8 évfolyamán: 635
4 évfolyamos gimnáziumok átlaga: 551
Török Ignác Gimnázium 4 évfolyamán: 595
Fenntartók átlageredményeinek összehasonlítása
Gödöllő Város Önkormányzatánál gyengébb eredményt elért fenntartók száma 404 (97 %), hasonló eredményt ért el 12 (3 %), jobb eredményt ért el 2 (oo4%).
A fentiekben bemutatott fenntartói tájékoztatás mellett, valamennyi városi, önkormányzat által fenntartott oktatási intézmény, tanulóira vonatkoztatva elemzi és értékeli az országos felmérés eredményét, és ennek ismeretében készíti el intézkedési tervét a további felzárkóztatás és fejlesztés érdekében.
A nevelési, oktatási intézmények működéséről szóló 11/1994 (VI. 8.) MKM rendelet vonatkozó paragrafusa értelmében az értékelést és az intézkedést az iskolák honlapjukon nyilvánosságra hozzák.